Σάββατο 31 Μαΐου 2008

Λεξικό

Ένα λεξικό που καινοτομεί
_
Το «λεξικό της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας» θα αποτελέσει σημείο αναφοράς για τους σπουδαστές ανθρωπιστικών επιστημών και στην έρευνα της ελληνικής γλώσσας

Από την Μάνια Στάικου

Στις σελίδες του περιλαμβάνεται το σύνολο της αρχαιοελληνικής και πρωτοχριστιανικής γραμματείας, καλύπτοντας μια περίοδο 1.400 ετών ιστορίας της ελληνικής γλώσσας, από τον 8ο αιώνα π.Χ. έως τον 6ο αιώνα μ.Χ.Ο επιμελητής του, ο Φράνκο Μοντανάρι ( Franco Montanari ) ένας από τους σημαντικότερους αρχαιοελληνιστες στον κόσμο και καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Γένοβας ( Genova ) συγκρότησε και συντόνισε την ερευνητική ομάδα που αποδελτίωσε, στο πλαίσιο μιας υπερδεκαχρονης εντατικής προσπάθειας, 1.800 συγγραφείς από περίπου 4.000 έργαΗ ελληνική έκδοση μεταφράζεται από τους καθηγητές Κλασικής Φιλολογίας του ΑΠΘ Δ. Ιακώβ, Ι. Ν. Καζάζη, Αιμ. Μαυρουδή, Στ. Ματθαίο, Εβ. Σιστάκου, Δ. Χρηστίδης και Χρ. Τσαγγάλη, σε επιμέλεια του Αντώνη ΡεγκάκουΗ πρώτη έκδοση του λεξικού κυκλοφόρησε στην Ιταλία το 1995 και η δεύτερη, συμπληρωμένη, έκδοση του το 2004«Όποιος αναλαμβάνει τη συγγραφή ενός καινούργιου λεξικού αξιοποιεί και συγκρίνει τις πληροφορίες παλαιότερων έργων – όπως είναι για παράδειγμα το Λίντελ – Σκοτ. Η δικη μας δυσκολία ήταν ότι έπρεπε να ξεχωρίσουμε τις ουσιώδεις πληροφορίες από ένα παρωχημένο υλικό, βασισμένο ως έναν βαθμό σε κριτικές εκδόσεις που δεν ήταν αξιόπιστες με τα σημερινά επιστημονικά τεκμήρια», τονίζει ο κ. Φράνκο ΜονταναριΤο έργο του έχει λάβει υπόψη του εκτός των άλλων και το Λεξικό Αρχαίας Ελληνικής του Πατριάρχη Φώτιου, που γράφτηκε τον 9ο αιώνα και έγινε γνωστό σταδιακά μέσα από κριτικές εκδόσεις Οι συνεργάτες της επιστημονικής του ομάδας επιλέχτηκαν με βάση τις εξειδικευμένες γνώσεις τους σε διάφορους τομείς του αρχαίου ελληνικού πολιτισμούΑντί να ανατεθεί, όπως γίνεται συνήθως, στον κάθε συνεργάτη ένα γράμμα ή μια ομάδα γραμμάτων, τέθηκε ένας γλωσσικός – φιλολογικός τομέας ολόκληρου του λεξικού υπό την ευθύνη δύο ή τριών προσώπωνΜε αυτό τον τρόπο, οι συνεργάτες δεν αναγκάστηκαν να ασχοληθούν με γλωσσικά στοιχεία κάθε εποχής και είδους «Η καινοτομία μας νομίζω έγκειται σε δυο επίπεδα : καταρχήν στη γραφιστική παρουσίαση της έκδοσης, καθώς είναι σαφές όχι μόνο από επιστημονική, αλλά και διδακτική άποψη Επιπλέον είναι γραμμένο, τόσο στα ιταλικά όσο και στα ελληνικά, σε μια γλώσσα προσιτή στο νεανικό κοινό» υποστηρίζει ο κ. ΜονταναριΣτην Ιταλία το λεξικό του είναι μπεστ σελερ ( Best Seller ) με πωλήσεις που αγγίζουν τα 30.000 αντίτυπα τον χρόνο : έχει γίνει ανάρπαστο από όλους τους μαθητές των κλασικών γυμνασίων και λυκείων, ενώ χρησιμοποιείται ευρέως και στο πανεπιστήμιοΟ επιμελητής της ελληνικής έκδοσης, κ. Αντώνης Ρεγκάκος, παρατηρεί με κάποια πικρία : «Ουδέποτε έχει σκεφτεί το υπουργείο Παιδείας να μοιράσει κάποιο λεξικό της αρχαίας ελληνικής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ώστε να γίνεται πραγματική δουλεία στην ερμηνεία των αρχαίων κειμένων και όχι μηχανική αποστήθισηΕίναι τουλάχιστον περίεργο το γεγονός ότι – σε αντίθεση μ ‘ εμάς η Ιταλία δίνει τόσο μεγάλη σημασία στην ορθή εκμάθηση της αρχαίας ελληνικής Έχουμε εδραιώσει μια κουλτούρα αποστήθισης, που δεν παρακινεί τον μαθητή να ανακαλύψει τις πληροφορίες μόνος του Γι ‘ αυτό έχουμε φτάσει στο σημείο οι νέοι να μην ξέρουν τρέχουσες λέξειςΘυμάστε την αναστάτωση που είχε ξεσπάσει όταν στις πανελλήνιες δεν γνώριζαν στο μάθημα της έκθεσης τι σημαίνει η λέξη « ψεγάδι « ; Το λεξικό Αρχαίας Ελληνικής Γλωσσάς του Μοντανάρι είναι πλέον σύγχρονο και έγκυρο Η αναθεώρηση του Λίντελ – Σκοτ, του άλλου μεγάλου λεξικού των αρχαίων ελληνικών, τελείωσε το ‘69Το έργο του Μοντανάρι έχει μεγαλύτερο χρονικό άνυσμα, καθώς αρχίζει από τον Όμηρο και καλύπτει κι ένα κομμάτι της χριστιανικής γραμματείας Οι βασικές λογοτεχνικές πηγές δεν έχουν αλλάξει από την εποχή του Λίντελ- Σκοτ, όμως υπάρχουν διάσπαρτα σημαντικά ευρήματα μετά το ’95 : ανακαλύπτονται νέοι πάπυροι και επιγραφές από το ’95 με νέες λέξεις Ο Μοντανάρι και η επιστημονική του ομάδα έχουν δημιουργήσει μια ιστοσελίδα, την PAWAG, στην οποία προστίθενται όσες αρχαίες ελληνικές λέξεις δεν έχουν καταχωρηθεί στα μέχρι τώρα γνωστά λεξικάΠρόκειται, δηλαδή, για μια ερευνά σε εξέλιξη, που έχει αποφέρει μέχρι τώρα 1.500 νέες λέξεις, στις οποίες μπορεί να έχει πρόσβαση κάθε ενδιαφερόμενος Στο σύνολο τους αυτά τα λήμματα θα ενσωματωθούν στην τρίτη έκδοση του λεξικού του Μοντανάρι, που θα κυκλοφορήσει το 2010 Πρόκειται λοιπόν για ένα «ανοιχτό» λεξικό Φιλοδοξία μας είναι να μπει την προσεχή πενταετία η ελληνική μετάφραση του λεξικού στην πύλη του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας, για να έχουν πρόσβαση σε αυτή όλοι οι επισκέπτες της, καθηγητές, μαθητές, φοιτητές κ.τ.λ.»Επομένως στόχος της ερευνητικής ομάδας είναι να γίνει εφικτή η τετράγλωσση ηλεκτρονική έκδοση του λεξικού ( στα ελληνικά, ιταλικά, γερμανικά και αγγλικά ) μια καινοτομία για τα εκδοτικά χρόνια Προς το παρόν, οι έντυπες εκδόσεις στην Ιταλία και την Ελλάδα συνοδεύονται από το ιδικό cd του λεξικού, με δυνατότητα εξειδικευμένης αναζήτησης Η τεχνολογία έχει αλλάξει την ανάγνωση τέτοιου είδους μεγάλων έργων, προσφέροντας μεγαλύτερη εποπτεία στους ερευνητές : «Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να κάνουν εξειδικευμένες αναζητήσεις, απομονώνοντας διάφορα είδη λέξεων, όπως για παράδειγμα ιατρικούς όρους, να περιοριστούν σε ένα συγκεκριμένο λογοτεχνικό είδος ή μια ιστορική περίοδο Με τις δυνατότητες ηλεκτρονικής αναζήτησης μπορούμε να παρακολουθούμε πιο στοχευμένα την εξέλιξη της ελληνικής γλώσσας και ειδικότερα την επίδραση αρχαίων έργων σε μεταγενέστερους συγγραφείς», εξηγεί ο κ. ΡεγκάκοςΣε λίγους μήνες ετοιμάζεται και η ελληνική μετάφραση της γραμματολογίας του κ. Μοντανάρι, μια αναλυτική επισκόπηση της αρχαίας ελληνικής λογοτεχνίας από τον Όμηρο έως τον Ιουστινιανό_Αύριο, στην 5η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου στη Θεσσαλονίκη, οι εκδόσεις Παπαδήμα παρουσιάζουν το υπό έκδοση «Λεξικό της Αρχαίας Ελληνικής Γλωσσάς» του καθηγητή Φράνκο Μοντανάρι, στην αίθουσα «Μ. Καραγάτση» (περίπτερο 15)
_
πηγή : Ένθετο culture της εφημερίδας " Ο κόσμος του επενδυτή"

Πέμπτη 29 Μαΐου 2008

Λάζαρος Βάσσος

Το θέμα είναι να κανείς τα πάντα μια καλή εμπειρία όχι να τα κανείς αφοσιωμένος σε αυτό το ματαιόδοξο σκεπτικό να τα κανείς
_
Εξέλιξη τη βρήκα σαν λέξη από τα αισθήματα εκεί γεννήθηκε αλλού ζει
_
Κάνω παρέα, συζητάω, με άρρωστους ανθρώπους, και γω άρρωστος στην καλύτερη, έστω για λίγο
_
Περισσότερα εδώ : http://www.fotoart.gr/gallery/lazarosvassos/skepseis/index.html

Τετάρτη 28 Μαΐου 2008

Eleftherios Argyropoulos - Ελευθέριος Αργυρόπουλος

Ο Ελευθέριος Αργυρόπουλος γεννήθηκε στην Καλαμάτα την 1η Απριλίου του 1967. Από τα πρώτα του γυμνασιακά έτη έδειξε μεγάλο ενδιαφέρον για τα μαθηματικά και τη φυσική. Αμέσως μετά την αποφοίτησή του από το Λύκειο άρχισε την έρευνα στα μαθηματικά.
Το έτος 1986 όταν ήταν μόλις 19 ετών, σχεδίασε και κατασκεύασε τρεις πίστες για skateboard, χρησιμοποιώντας αναλυτική γεωμετρία , τριγωνομετρία και φυσική. Από τον Ιούνιο του 1986 έως τον Δεκέμβριο του 1997 ανακάλυψε 525 διαφορετικές αποδείξεις του Πυθαγορείου θεωρήματος και κατά το έτος 2002 δημιούργησε τρεις μαθηματικές εργασίες και μία στη φυσική. Ο Ελευθέριος έχει επίσης μεγάλο ενδιαφέρον για τους δρόμους μεγάλων αποστάσεων και στην ηλεκτρονική μουσική σύνθεση. Έχει τρέξει 28 μαραθωνίους και 18 υπερμαραθωνίους. Η μεγαλύτερη απόσταση που έχει τρέξει είναι 170 χιλιόμετρα από τους Δελφούς στην Αθήνα στις 11 Απριλίου του 1998 σε χρόνο 20 ώρες, 33 λεπτά και 14 δεύτερα μεταφέροντας δάδα με το Απολλώνειον Φώς. Τώρα προσπαθεί να δημιουργήσει έναν ετήσιο υπερμαραθώνιο αγώνα δρόμου με την επωνυμία Απολλώνειος Υπερμαραθώνιος σε μία προσπάθεια να αναβιώσει τα Πύθια και το Απολλώνειον ιδεώδες. Αυτή την περίοδο ο Ελευθέριος κάνει έρευνα στη θεωρία αριθμών (πρώτοι αριθμοί), στη γραμμική άλγεβρα, την Ευκλείδειο και την αναλυτική γεωμετρία. Επιπλέον διεξάγει εντατική έρευνα στη μαθηματική δομή της Ελληνικής γλώσσης ετοιμάζοντας το τρίτο του βιβλίο.
Το προσωπικό website του Έλληνα μαθηματικού και συγγραφέα
http://www.synarithmos.com/component/option,com_frontpage/Itemid,1/lang,el/

Eleftherios Argyropoulos was born in Kalamata, Greece on 1st of April 1967. By his early high school years he showed great interest in mathematics and physics. After his high school graduation he started to research in mathematics.
In the year 1986, when he was only 19, he designed and constructed three skateboard ramps, using analytic geometry, trigonometry and physics. From June 1996 to December 1997 he discovered 525 proofs of the Pythagorean Theorem and in the year 2002, he created three important papers in mathematics and one in physics. Eleftherios has also great interest in running and musical composition. He has run 28 Marathons and 18 Ultra Marathons. Eleftherios has completed 18 ultra marathons with longest distance run of 170km. On 11th of April of 1998 Eleftherios run the distance from Delphi to Athens in the time of 20h: 33’:14’’. He is trying to establish an annual international ultra marathon race from Delphi to Athens (170 km) with the name Apollonios Ultra marathon in an attempt to revive the Pythian games and the Apollonian ideal. He is now researching in number theory (prime numbers), linear algebra and Euclidian and Analytic Geometry. Moreover he does intensive research on the mathematical structure of the Hellenic Language preparing his third book.
More http://www.synarithmos.com/component/option,com_frontpage/Itemid,1/lang,en/

Πέμπτη 22 Μαΐου 2008

όταν χαράζει

«όταν χαράζει» Ένα κομμάτι του Θανάση Παπακωνσταντίνου

ερμηνευμένο από τον Γιάννη Αγγελακα .

Το βίντεο γυρίστηκε τον Αύγουστο του 2007 στην Μυτιλήνη

Σκηνοθεσία Σταυρός Σιμεονιδης , Γιώργος Παραδεισης

Παίζουν Γιώργος Παραδεισης , Έλενα Σαμαρά



Τρίτη 20 Μαΐου 2008

Dead World

Remix 3 από τα βίντεο που προβλήθηκαν το Μάιο του 2006

Στο θεατρικό έργο «σκηνές από έναν κόσμο νεκρό» που

Ανέβασε η θετική ομάδα «πρόβα» του Πανεπιστημίου Αιγαίου

Footage: από ντοκιμαντέρ, ειδήσεις, βίντεο, και φωτογραφίες από το ιντερνετ

Επιλογή υλικού και μουσικής : Φαίδων Λουμακης – Σταύρος Σιμεονιδης

Μουσική Aphex Twin, Testudos Can, Moby

Μοντάζ Σταύρος Σιμεονιδης



Remix from three of the videoclips screened on May 2006 at the theatrical play "Scenes from a dead world", performed by the "Prova Student Theater Union" of the University of the Aegean.

Footage: From documentaries, newscasts, video bites and photos from the Internet.
Selection of music and footage: Faidonas Loumakis - Stavros Simeonidis
Music: Aphex Twin, Testudos Can, Moby
Edited by: Stavros Simeonidis

Δευτέρα 19 Μαΐου 2008

exoaptonkyklo

"Ελένη"

Κεντρο Αθηνας. Καποιο βραδυ .
Η κοπελα με βαθια κι αργοσυρτη φωνη, ζηταει στο περιπτερο ενα μιλκο και δυο σοκοφρετες.
-Ποσο κανουν?
-Δυο και εικοσι, της απανταει η ηλικιωμενη περιπτερου.
Παει να πληρωσει με μονολεπτα, διλεπτα και πενταλεπτα. Η περιπτερου αγανακτισμενη την αποπαιρνει.
-Τι' ναι αυτα κοριτσι μου, της λεει κοιτωντας την αγρια αλλα και μ απορια.
-Γιατι λεφτα δεν ειναι κι αυτα?, της λεει η κοπελα.
-Μα που να τα μετρησω στην ηλικια μου.
-Αμα δε μπορεις φερτα να τα μετρησω εγω, της γυριζει.
- Ασε, παρτα , δε θελω χρηματα, της λεει η περιπτερου κουνωντας το κεφαλι της πιθανως απο λυπηση για ...οτι εβλεπαν τα ματια της.
Τοτε ξαφνικα, εκεινη ξεσπαει σ' ενα παραπονο σα μικρου παιδιου και βουλιαζοντας σε λυγμους αρχιζει να παραμιλα παραξενα λογια.
- Γιατι δε θες λεφτα ρε?, τι ειμαι εγω , ε , τι ειμαι εγω? .Θελω να πληρωσω! Μ' ακους , θελω να πληρωσω, της φωναζει και σωριαζεται στο πεζοδρομιο.
Η περιπτερου ταραζεται, σαν να βουρκωσε μαλιστα και βγαινει εξω να δει τι συμβαινει και να της δωσει πισω τα χρηματα. Τα ματια της μικρης την ειχαν αναστατωσει. Το βλεμμα της. Ναι ναι .Το βλεμμα της. Αυτο την ειχε αναστατωσει. Μα ειχε καταλαβει. Η κοπελια δεν ητανε καλα. Τι λεφτα να της παρω σου λεει στην κατασταση της. Την ενοιωθε καλα η περιπτερου. Ειχε χασει το εγγονι της απ' τα ναρκωτικα περυσι τον Σεπτεμβρη στις 22 και ηξερε απο πρωτο χερι τι παει να πει δηλητηριο.
Μα σαν να μην ηταν μονο αυτο...
Κλαιγοντας κι αυτη τωρα προσπαθει να την συνεφερει. Ελα καλη μου παρτο και φυγε , παρτο σου λεω." Παρατα με μωρη!" της ουρλιαζει η μικρη." Ασε με σου λεω μαλακω. Ασε μεεεεεε! Σακηηηηηη!"
Περαστικοι μαζευονται . Καποιοι σταματουν επιτοπου και σχηματιζοντας γυρω τους εναν κυκλο, κολλανε πανω τους σαν μελιγκρα στα φυλλα των φυτων.
Αλλοι πισω τους φωναζουν. "Φωναχτε την αστυνομια" ο ενας. "Ανοιχτε ρε παιδια!" ο αλλος. "Την ξερω την κοπελα, δεν ειναι καλα", ο τριτος.
Η περιπτερου προσπαθει να δωσει εξηγησεις στους δημοσιους δικαστες. Αναγκαζεται και φωναζει κι αυτη. Μα μεσα στο χαμο που ν' ακουστει...
Η κοπελα ουρλιαζει "παρατα με , Σακη μου, το μιλκο, παρατα με σου ειπα, οχι ετσι, φερτο πισω, εσυ φταις, θελω να πληρωσω..." και αλλα τετοια. Η περιπτερου νοιωθει να της ανεβαινει η πιεση στο κεφαλι μα δεν προλαβαινει να κανει το παραμικρο. Λιποθυμα και πεφτει πανω στην κοπελα. Την ειχε μολις αναγνωρισει...
Αυτη λες και την πλακωσε κανενας λεπρος ουρλιαζει, "Ααααα, φυγε απο πανω μου σου ειπα. Βοηθεια! Σακηηηηη!" Σπρωχνοντας την, την κατεβαζει απ' το κορμι της και την σπρωχνει διπλα της.
Οι "μελιγκρες" τα 'χουν χασει εντελως. Μα οσο τα χανουν με την απροσμενη εξελιξη, τοσο αχορταγα ρουφανε απ' το ζουμι της. Καποιος ακουγεται "μα δεν υπαρχει λοιπον αστυνομια στο κεντρο της Αθηνας?"
Ξαφνου, εμφανιζονται δυο μηχανες με φαρους αναμμενους. "Καντε ολοι στην ακρη", φωναζουν. "Ειναι πρεζου, ειναι πρεζου!" τους φωναζουν καποιοι.
Ελεγχουν την ηλικιωμενη γυναικα πιανοντας τον καρπο και το λαιμο της. "Οχι αυτη η αλλη!" τους ξαναφωναζουν. "Σκαστε ρε ηλιθιοι" τους απαντουν τα οργανα, το καταλαβαμε. Κοιτιουνται μεταξυ τους. Κοιτουν αμεσως την κοπελα. Καποιος φωναζει "αυτη το εκανε, αυτη". Κι αλλοι συνηγορουν αμεσως."Αυτη αυτη!" Το οργανο αστραπιαια της περνα χειροπεδες. "Το μιλκο μου ρε μαλακα" ουρλιαζει αυτη."Το μιλκο, τα λεφτα, Σακηηηη! Θελω να πληρωσω, ακουτε ρε καθικια , να πληρωσω!..."
Το ασθενοφορο που εφτασε μετα απο λιγο διαπιστωσε το μοιραιο. Ολα ειχαν τελειωσει.
Λιγη ωρα αργοτερα δεν υπηρχε κανεις στο σημειο. Ειχαν φυγει ολοι στις δουλειες τους.
Η περιπτερου στο νεο της "σπιτι" κι η κοπελα στο δικο της γνωριμο "εξοχικο". Μονο που τωρα, θα εμενε μαλλον μονιμα εκει μεχρι να... πληρωσει!
Κανενας Σακης δεν εμφανιστηκε ποτε, ουτε κατα τη διαρκεια του συμβαντος, ουτε ποτε αργοτερα στη φυλακη.
Η Ελενη (ετσι ηταν τ΄ονομα της κοπελας) ηταν καποια εποχη φιλεναδα του εγγονου της περιπτερους. Η καημενη η περιπτερου την ειχε αναγνωρισει. Ηξερε πως κι αυτη απο παλια ειχε το προβλημα του εγγονου της και πως αυτος ηταν παντα πολυ ερωτευμενος μαζι της.
Η Ελενη εμεινε εναμιση χρονο αδικα προφυλακισμενη. Επειτα αθωωθηκε και βγηκε.
Ειχε πληρωσει...για ολα.
Οταν εμαθε ποια ηταν η περιπτερου συγκλονισμενη αποφασισε ν' αλλαξει ζωη. Μετα απο δυο χρονια ειχε αποτοξινωθει κι ειχε κανει και οικογενεια. Στο κοριτσακι της μαλιστα εδωσε το ονομα της περιπτερους. Αγαπη!

πηγή - http://exoaptonkyklo.blogspot.com/

Κυριακή 18 Μαΐου 2008

Πέμπτη 15 Μαΐου 2008

autographcollectors.

Έχει δημιουργηθεί μια συλλογή με χειρόγραφα σημειώματα
και καλώ όποιον θέλει να συμμετέχει

Οι κανόνες λοιπόν είναι:

1. Γράψε
2.Σκάναρε (ή φωτογράφισε… )
3. Πόσταρε.
4. Ειδοποίησε!Απαραίτητα στο τέλος του ποστ γράψε: για το http://autographcollectors.blogspot.com/
5. Προσκάλεσε άλλους 5 ή και περισσότερους bloggers να συμμετέχουν.

Τα ελληνικά λογοτεχνικά βραβεία του 2008

Τα λογοτεχνικά βραβεία απένειμε το περιοδικό Διαβάζω
Μουσείο Μπενάκη
Η τελετή απονομής έγινε τη Δευτέρα, στο Μουσείο Μπενάκη της οδού Πειραιώς και άνοιξε με την τιμητική βράβευση του εκδότη και βιβλιοπώλη Δημήτρη Παπαδήμα, για την πολύχρονη προσφορά του.
Ο Γιώργος Χιώτης στην ποίηση, ο Παναγιώτης Μουλλάς στο δοκίμιο, η Βασιλική Νευροκοπλή στο παιδικό βιβλίο, ο Βασίλης Παπαθεοδώρου στο λογοτεχνικό βιβλίο για μεγάλα παιδιά, η Κατερίνα Ηλιοπούλου, πρωτοεμφανιζόμενη συγγραφέας, η Νίκη Χατζηδημητρίου στο διήγημα και ο Γιώργος Παναγιωτίδης στο μυθιστόρημα είναι οι νικητές των λογοτεχνικών βραβείων του περιοδικού Διαβάζω 2008. Την τελετή παρουσίασε ο Παύλος Τσίμας.
Σε μήνυμα που απέστειλε ο πρωθυπουργός διαβεβαίωσε ότι «η πολιτεία στηρίζει το βιβλίο» και προσπάθειες, όπως αυτή του περιοδικού Διαβάζω.
Ο πρόεδρος του Συνασπισμού Αλέξης Τσίπρας σε μήνυμά του χαρακτήρισε το βιβλίο ως «το πιο σημαντικό εργαλείο της κριτικής σκέψης».
Η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Μαρία Δαμανάκη, χαιρέτησε την εκδήλωση, λέγοντας -μεταξύ άλλων-ότι τα βραβεία του Διαβάζω έχουν κινητοποιήσει τους επίσημους θεσμούς, «έχουν δώσει μαθήματα στους επίσημους θεσμούς» και σημείωνοντας ότι «πρέπει να κάνουμε πολλά περισσότερα για να εξασφαλίσουμε ότι δεν θα υπάρχει στην χώρα μας τον 21ο αιώνα, λογοκρισία».
Η βουλευτής του ΚΚΕ Εύα Μελά χαιρέτισε την εκδήλωση, σημειώνοντας ότι «το μεγάλο ζήτημα είναι τι διαβάζουν και αν διαβάζουν οι Έλληνες, γιατί οι διαπιστώσεις από τις στατιστικές δεν είναι θετικές».
Αναλυτικά, τα βραβεία 2008 του περιοδικού Διαβάζω, τα οποία συνοδεύονται από το χρηματικό ποσό των 2.500 ευρώ το καθένα και 1000 ευρώ από τον ΟΣΔΕΛ είναι αναλυτικά τα εξής:
Βραβείο ποίησης. Γιώργος Γιώτης, Χρονογραφία, εκδόσεις Στιγμή
Βραβείο δοκιμίου. Παναγιώτης Μουλλάς, Ο χώρος του εφήμερου:Στοιχεία για την παραλογοτεχνία του 19ου αιώνα, εκδόσεις Σοκόλη
Βραβείο Εικονογραφημένου Παιδικού Βιβλίου. Βασιλική Νευροκοπλή (κείμενο), Νικόλας Ανδρικόπουλος (εικονογράφηση), Αν τ' αγαπάς ξανάρχονται, εκδόσεις Λιβάνη
Βραβείο Λογοτεχνικού Βιβλίου για μεγάλα παιδιά. Βασίλης Παπαθεοδώρου, Χνότα στο τζάμι, εκδόσεις Κέδρος
Βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου συγγραφέα. Κατερίνα Ηλιοπούλου, ο Κύριος Ταυ, εκδόσεις Μελάνι
Βραβείο διηγήματος. Νίκη Χατζηδημητρίου, Υποφωτισμένο:Διηγήματα και άλλα, εκδόσεις Βιβλιοπωλείο της Εστίας
Βραβείο Μυθιστορήματος. Γιώργος Παναγιωτίδης, Ερώτων και Αοράτων, εκδόσεις Γαβριηλίδης
_
πηγή http://gdimitriouc.blogspot.com/
ένα αξιόλογο Πολιτισμικό Ημερολόγιο σε Blog

Τετάρτη 14 Μαΐου 2008

Rowan Atkinson - Mr. Bean

Rowan Atkinson Sebastian γεννήθηκε στις 6 Ιανουαρίου 1955, στο Newcastle-upon-Tyne, Ηνωμένο Βασίλειο, στην Ella Μαΐου και Eric Atkinson. Πατέρας του ανήκει ένα αγρόκτημα, όπου μεγάλωσε με τους δύο μεγαλύτερα αδέρφια, Ρούπερτ και Rodney. Παρακολούθησε Newcastle University και το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, όπου κέρδισε βαθμούς ηλεκτρολόγου μηχανικού. Εκείνη την εποχή, γνώρισε σεναριογράφος Richard Curtis, με την οποία έγραψε και εκτελούνται κωμωδία revues.
Αργότερα, ο συν-έγραψε και εμφανίστηκε στο "Δεν την Εννέα η ώρα Ειδήσεις" (1979), η οποία ήταν μια τεράστια επιτυχία και spawned αρκετά μεγαλύτερες πωλήσεις βιβλίων. Είναι μια διεθνής κέρδισε Emmy Award και η βρετανική Όσκαρ για το «Καλύτερο Πρόγραμμα Light Entertainment του 1980." Κέρδισε το "British Academy Award" και πήρε το όνομά του "BBC Προσωπικότητα της Χρονιάς" για τις επιδόσεις σχετικά με την «Δεν την Εννέα η ώρα Ειδήσεις" (1979).

Atkinson επίσης εμφανίστηκε σε αρκετές ταινίες, συμπεριλαμβανομένων των νεκρών στις Time (1983), Pleasure στο Her Majesty '(1976) (TV) (γνωστός και ως "Monty Python Συνάντηση Πέρα από το Περιθωριακοί"), ποτέ ξανά δεν Ποτέ μην Say (1983), και τα ψηλά Guy ( 1989). Έπαιζε "Ο κ. Bean" στην τηλεοπτική σειρά, "ο κ. Bean" (1990), αλλά, εκτός από το ότι και "Δεν την Εννέα η ώρα Ειδήσεις" (1979), έχει εμφανιστεί και σε πολλές άλλες σειρές όπως το "The Black Προσωπική "(1983) και" Αστεία Business "(1992), κ.ά.

τίποτα δεν απολαμβάνει καλύτερα από ό, τι γρήγορα αυτοκίνητα. . Υπήρξε παντρεμένος με Sunetra Sastry από το 1990, και έχουν δύο παιδιά, το όνομα Benjamin και Lily.


Διαθέτει άδεια χρήσης βαρέων οχημάτων.

Κατέχει διάφορα γρήγορα αυτοκίνητα (Aston Martin Vantages, κ.λπ.).


Γράφει άρθρα για ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ (ένα βρετανικό περιοδικό αυτοκινήτου).

Εκπαίδευση: Πανεπιστήμιο του Newcastle, Newcastle, UK (ηλεκτρολόγου μηχανικού)? Oxford University, Oxford, UK (ηλεκτρολόγου μηχανικού)

Αγώνες (αλλά και συντρίβεται) του Aston Martins στην Aston Martins ιδιοκτήτες κλαμπ σειρά.

πηγή www.imdb.com

Rowan Atkinson

Πέμπτη 8 Μαΐου 2008

Ο Γέρος και η Θάλασσα




Ο Γέρος και η Θάλασσα είναι ένα μυθιστόρημα που γράφτηκε από τον Έρνεστ Χέμινγουεϊ! Ο Έρνεστ Χέμινγουεϊ σημειωτέον βραβεύτηκε το 1953 με το Βραβείο Πούλιτζερ και το 1954 με το Βραβείο Νόμπελ! Το μυθιστόρημα μιλάει για ένα γέρο ψαρά που μόνος και αβοήθητος παλεύει απελπισμένα στον ωκεανό, στα ανοιχτά της Κούβας, με έναν τεράστιο ξιφία..
Το 1999 γυρίστηκε η Ταινία μικρού μήκους η οποία βραβεύθηκε με Όσκαρ!

Τραϊφόρος Μίμης

Ένας από τους σημαντικότερους στιχουργούς του ελληνικού τραγουδιού και συγγραφέας πολλών θεατρικών επιθεωρήσεων. Γεννήθηκε στον Πειραιά το 1912 και πέθανε στην Αθήνα το 1998. Πρωτότοκο παιδί πολύτεκνης οικογένειας, είχε άλλα 13 αδέρφια. Σπούδασε στη Νομική Σχολή του πανεπιστημίου της Αθήνας και στη δραματική σχολή του Εθνικού Θεάτρου. Το θεατρικό βάπτισμα πήρε στην περίφημη "Μάντρα" του Αττίκ το 1934. Το 1938 γράφει το πρώτο του τραγούδι "Φίλησα δυο ξένα χείλια" σε μουσική του Αττίκ. Το 1940 δημιουργεί το τραγούδι-σύμβολο της μαχόμενης Ελλάδας "Παιδιά της Ελλάδος παιδιά" σε μουσική Μ. Σουγιούλ και ερμηνεύτρια τη μετέπειτα σύζυγό του Σοφία Βέμπο, την τραγουδίστρια της νίκης. Κατά την Κατοχή μαζί με τη Βέμπο περιόδευε στη Μέση Ανατολή γράφοντας και σκηνοθετώντας επιθεωρήσεις και μουσικές κωμωδίες. Κατά την περίοδο 1950-1970 έγραψε και σκηνοθέτησε πάνω από 150 επιθεωρήσεις για το θέατρο "Βέμπο". Μετά το θάνατο της Βέμπο το 1978 παντρεύτηκε την τραγουδίστρια Κρύσταλ Τσίχλα.

Στίχους του μελοποίησαν πολλοί σημαντικοί συνθέτες: Μ. Σουγιούλ, Μ. Θεοφανίδης, Γ. Σπάρτακος, Ζακ Ιακωβίδης, Μ. Χατζιδάκις, Γ. Μουζάκης, Λεό Ραπίτης, Ι. Ριτσιάρδης, Κ. Γιαννίδης, Γ. Βέλλας, Χρ. Χαιρόπουλος και άλλοι.

Σημαντικότερα τραγούδια του: "Αθήνα και πάλι Αθήνα", "Ας ερχόσουν για λίγο", "Χαράμι", "Σ` αγαπώ και μ` αρέσει η ζωή", "Λόντρα, Παρίσι", "Να με παίρνανε τα σύννεφα", "Ραντεβού στην Αθήνα", "Ταμπακέρα", "Μια φορά μονάχα ζούμε", "Μη μ` αφήσεις μοναχό μου", "Το χαστούκι" κ.ά.

Έγραψε μεταξύ άλλων τις επιθεωρήσεις: "Ξανανθίζουν τα ρόδα", "Ελλάδα μου κουράγιο", "Ό,τι θέλει ο λαός", "Βίρα τις άγκυρες", "Σουσουράδα", "Άλλος για το Καστρί", "Τσίρκο η Ελλάς", "Γαργάλατα... γαργάλατα" κτλ., και έργα πρόζας, όπως "Στουρνάρα 288", "Άνθρωποι και παλιάνθρωποι", "Εν πλω", "Όταν γυρίζουν τα χελιδόνια" κ.ά

πηγή- http://www.live-pedia.gr



Τετάρτη 7 Μαΐου 2008

Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος

Βαλς
-
Κάθε στιγμή κάθε ψυχή
είναι δεμένη με μία κλωστή
και ο καιρός χαρταετός
έρχεται πάει λουσμένος στο φως

Ζούμε κι εμείς οι αφελείς
το τέλος μόνο της κάθε γιορτής
για ένα βαλς που μας χρωστάς
κι είναι γραμμένο μονάχα για μας

Κάθε χαρά είναι ζαριά
που κάποιοι ξέρουν και φέρνουν συχνά
και σα λεκές το στυλ που λες
είναι που μένει και σώζει το χτες

Ζούμε κι εμείς οι αφελείς
το τέλος μόνο της κάθε γιορτής
για ένα βαλς που μας χρωστάς
κι είναι γραμμένο μονάχα για μας

Ποιο το χρώμα της αγάπης ;